tisdag 16 augusti 2011

Far och flyg!

IcelandAir kan dra åt h-vete! Jag vill minnas att jag mycket noga bokade en dyr, fin förstaklass biljett som skulle ge mig möjlighet att boka om min biljett när som hellst. SOm nu till exempel när jag vill hem till min skolstart. Men ICKE! Det skulle visa sig att jag bokade en skitbiljet! Tydligen så finns det fyra klasser på Iceair, business, economy, economy comfort och sagaclass. Jag bokade en economy comfort. Då visade det sig att när jag vill byta datum så är biljetterna slut i just den klassen och om jag inte vill vänta en vecka tills det finns platser så får jag glatt betala 1700 sek och uppgraderas till Sagaclass. Jag har ingen aning om vad Sagaclass är förutom att det tydligen är dyrt. Detta ville jag så klart inte och frågade om jag inte bara kunde nergradera mig till buisness istället? Computer says no. Men jag kan köpa en ny buisnessclass för bara 2500sek, det kanske kan vara något? IDIOTI!! Någon på isflygets ledning ska dö! Skottpengar på dumma bolag! Tyvärr har jag ju inget val, bara isflyget går hit och det är ju inte som att jag kan ta båten hem. Jävligt sur, bitter och arg säger jag åt kvinnan på andra sidan telefonen att boka om min biljett till Oslo. Något ska jag väl få ut av detta pissiga tvångsbetalningen! Från Oslo bokade jag sedan ett flyg med Norwigen Air för 330sek som tar mig till Arlanda ett dygn efter ankomsten. Detta ger mig precis lagom med tid för att kram på min underbara syster och ehnnes familj. Bättre avslutning på sommaren kan man inte få! Skulle då kanske vara att min mamma lovade att hämta mig på Arlanda kanske. Så snart, snart kommer jag hem och då ska det dricaks öl i solen i Svantes trädgård så det står härliga till! Några av er kanske får en present också, om ni har tur.

KRAM!!

1 kommentar:

  1. Gumsan... flygbolagsfolk är ett knepigt släkte. Se bara på en viss dator vi känner... ;)

    Jag var på Island som 7-åring - dvs vi mellanlandade där när vi skulle till USA första ggn - och jag tänkte "oj, ett land helt utan träd..." sen köpte jag en gosedjurshund. ;) Det är mitt Island det. *haha*

    Men risk för att försäga mig men ang ditt sms(!) - ngt mystiskt och konstigt är alltid bra. ;) Du förstår vad jag menar.
    Puss!

    SvaraRadera