onsdag 27 juli 2011

I'm getting tired and I need somewhere to begin

I dag, likt många andra dagar, är en dålig dag. I dag regnar det igen eller fortfarande är kanske mer korrekt. Dock inga tunga fuktiga droppar, i dag får vi "njuta" av en blöt luft, när vattnet kommer så tätt och fint att det blir mer som en blöt dimma. Den läger sig tjock över världen och kryper in på ditt bara skin, smiter in i kläderna och är lika lätt att skaka av sig som ett tunt spindelnät av klister. Har jag sagt att jag avskyr regn? Det är verkligen det av väder. Dagen blir ju inte bättre av att jag vaknar med en sprängande huvudvärk som inte gick över på flera timmar. Jag är trött på att vara ständigt trött, har inte haft en sovmorgon eller ledig dag på 20 dagar och kommer inte ha en på ytterligare 5 dagar. Jag försöker gå och lägga mig tidigt med det är bra mycket svårare att sova när man inte är trött än att bara inte vakna när man väl sover. Mamma, om du läser detta så kräver jag minst en sovmorgon under vår semester! Och regelbundna mattider, utan kakor!

Men i brits på vettigt väder och vettiga vänner så har jag ju alltid min kära dator och internet. Det må ha tagit närmare 10 timmar men till slut fick jag ner en film, I am number four, som nu har jag köpt mig två timmars underhållning. Jag önskar att jag hade access till min hårddisk, den är fylld med dagar och dagar med underhållning men icke! Så trevligt ska vi inte ha det. Än. Mitt mål är att hitta en ny sladd nästa vecka, vi får hoppas att jag lyckas. Min enda underhållning här är böcker och dator och efter sex tjocka böcker på fyra veckor är jag lite trött på läsandet. Dessutom kan jag sticka samtidigt som jag kollar på film, min schal går lite för sakta framåt för min smak med alla dessa böcker. Men tills räddningen nästa vecka så får ni och jag istället njuta av lite fina bilder.
Hotellet på avstånd

Ån som flyter förbi bakom hotellet

Allt är bättre i solsken

Jag själv, nyss uppstigen ur den Blå Lagunen

1 kommentar:

  1. Ååå, hur varmt var det på en skala i vattnet??
    Väldigt vackra o mysiga vyer. Du skulle fått låna min 47långa serie om Sagan om Isfolket, eller den 20 långa serien Legenden om Ljusets rike, båda av Margit Sandemo, tror att det skulle ge dig en lite ny syn på Island om jag säger så.... ;P

    SvaraRadera