torsdag 16 juni 2011

Allt bör inte ventileras

Isolering. Jag gillar isolering. Jag är av den starka åsikten att vissa saker, som säg sovrum till exempel, bör alltid utrustas med extra mycket isolering. På det viset slipper man höra sin grannes/ systers/kombos säng göra ljud som påminner en hel del om talgoxens sång. Även badrum bör isoleras. Speciellt på campingplatser. Jag finner mig nämligen ha ett prekärt litet problem med mitt badrum här – ventilen! I alla badrum finns en ventil, såklart, men det som stör mig hur just den här ventilen inte bara vidarebefordrar frisk luft, utan även ljud. Ljud från stugan som ligger bakom min för att vara mer exakt. Tyvärr är det inte den enklaste saken att skilja på ljudet från någon som går på trätrapp bakom min stuga eller ljudet av någon som går på min egen trätrapp. Detta är ytters störande. Det är inte bara en gång jag har satt hjärtat i halsgropen på grund av att jag trott att någon kommit in i stugan. Det är inte det roligaste att ständigt bli avbruten mitt i en intressant artikel om Italiens planer på en Siciliansk bro (tack vänner för min toalettlektyr, illustrerad vetenskap är alltid bäst) bara för att tre sekunder senare inse att allt är som det ska. Resultatet av denna onda ljudbärande ventil är att jag blivit en enormt nervös toalettbesökare. Dörren låses mycket noga och jag har sällan ro nog att läsa mer än en artikel i taget. Har jag dessutom glömt att stänga dörren noga innan jag går och lägger mig kan jag höra röster hela vägen till sängen. Mycket irriterande. Jag kan bara hoppas min nästa boplats har en mer ljudlös ventil.


Något som också är irriterande är att jag har slut på GossipGirl, 4e säsongen ligger knappt halvfärdig på min hårdisk med en stark längtan om att få känna sig komplett. Som tur är hann jag visst få ner hela första avsnittet vilket var nog för att jag skulle få veta att Chuck Bass överlevde ett viss skottlossning. Det ända jag hatar mer än säsongsavslutningar som försöker ha ihjäl mina favoritkaraktärer är säsongsavslutningar som faktiskt lyckas ha ihjäl mina favoritkaraktärer. Om någon kollat på Macleods Daughters så vet ni vad jag menar. Jag vill ha mitt internet nu! Hur svårt ska det vara att ge mig ett Isländskt personnummer så jag äntligen kan beställa min 3Gsticka?! Nackdelen med att lämna landet på tre dagar är att man inte hinner fixa allt innan man drar. Undrar hur överklassfolk och internationella brottslingar gör egentligen? Fas det klart, har man ett fett VISa-kort kan man lösa det mesta. Påminn mig om att jag ska gifta mig löjligt rikt.

1 kommentar:

  1. Efter en helg i Köpenhamn med såna där toalettbås som typ består av en liten bredare planka mellan de olika toaletterna, är jag också väldigt mycket för isolerade toaletter:)

    SvaraRadera