måndag 6 juni 2011

På Arlanda


Min utsikt just nu

Sådärja, då var man på väg! Eftersom det är kutym just nu att skapa en blogg om du gör något alls och tre månader på Island faller ju under den kategorin så skapar jag nu en reseblogg! Tänk så kul! Jag vet inte alls vad jag ska skriva, vad som kommer att hända eller ens vem som kommer och möter mig på flygplatsen i Island men just nu så bryr jag mig mycket lite. Jag sitter på Arlanda, har en stor kopp halvdant te och har just tuggat i min en god macka till frukost, livet är rätt okay just nu.

Jag tänker även passa på att en om ursäkt. Förlåt Erika och Erika för att jag inte hann till era respektive fester, förlåt syskonen Gu som fick uppleva min jag-ska-lämna-landet-om-tre-dagar-panik first hand, förlåt alla som jag sagt till att vi kan ses senare i sommar, tror det kan bli svårt. Förlåt Kusinerna för att jag inte kan komma till Danmark med er i Augusti, jag hade verkligen sett fram emot det men Island kom i vägen. Förlåt alla andra som jag inte hann se innan jag drog, jag har bara en och samma ursäkt till er alla; jag fick ett jobb på Island!

Det känns lite lustigt. för en månad sen hade jag akut sommarjobbsbrist, registrerade mig på nordjobb.net och sen hamnade jag visst här. Fick ett mail den 1 juni och nu, 6 dagar senare sitter jag här. Jag måste säga att det går förvånansvärt snabbt att lämna landet om du måste. På sex dagar hann jag köpa en resväska, packa 22kg, städa lägenheten, hyra ut den, packa undan kvarvarande kläder i lådor, skaffa en biljett och samtidigt laga mat till 50 pers! Jag är iaf helt klart nöjd! :D

Sen vill jag även passa på att tacka mina vänner Robert, Maria, Martin och Malin som kom och mötte mig på stationen och vinkade av mig. Ni är underbara!! Jag älskar er så mycket och jag lovar att jag kommer sätta upp Saade på väggen, bildbevis kommer! ;)

Stora kramar till er alla!!

1 kommentar:

  1. Vad spännande! Fast lite tråkigt för oss som måste spendera sommaren i Uppsala utan Evy
    /Jega

    SvaraRadera