måndag 27 juni 2011

borta med vinden

mitt försök till hemkänsla, kinderäggsleksaker.

tummen mår bättre, omplåstrad och skyddad.

Hella är två saker, blåsigt och tråkigt. det blåser faktiskt nästan jämt här, mycket. rejäla vårstormar viner utanför dörren ständigt, ofta med regn som följd. det regnar ganska mycket också, på det hela taget så,verkar ostadigt väder vara det normala. det kan vara molnigt på morgonen, strålande mitt på dagen bara för regna på kvällen. jag har ännu inte uppleft en helt molnfri himmel här. tur att jag tog med mig mycket långärmat och varma träjor.

sen är det tråkgt. otroligt tråkigt. jag trode att Hella skulle vara en stad och det kanske det är, men inte enligt svensk standard. Hella består av en skola, ett trevligt bageri, en hantverksbutik, en bensinmack, ett wannabe-ica, ett apotek, en bilutflykts-firma, en bank och en påståd hästfarm jag inte hittat än. utöver det så finns det bara villor. det gör att jag har tråkigt. eftersom min jakt på hästar än är fruktlös så har jag inget att göra på dagarna, INGET! jag har inget kafé att hänga på, jag har inga butker att shopa i, inga vänner att mysa med, det är nästan poetiskt så tråkigt man kan ha på en öde kontinent. för det är verkligen öde. det är tomma gator och få bilar, det märks påtagligt att den här ön bara huserar 300 000 personer totalt. så tills att jag åker hem eller Islands population ökar med ett par hundra procent, vilket som nu kommer först, så är en bok och min dator mitt bästa sällskap. jag önskar dock jag hade fått med mig mer serier. kan inte någon skicka hit ett usbminne med alla gilmore girls, one tree hill, roswell, harry potter, greek och allt annat som kan tänkas vara roligt? snälla? nåja, än dör jag inte av uttråkning, jag har ju alltid möjlighet att åka in till selfors eller reyjavik om jag behöver en social kick.
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 kommentarer:

  1. Kan ordnas:) jag har greek, 90210, men in trees och annat krafs. Vill du ha mer seriösa grejer fått du be nån annan:D

    SvaraRadera
  2. Island är seriöst nog, jag vill bara ha kul saker! :D

    SvaraRadera