måndag 13 juni 2011

Ledig!

Ledig! Och hur skönt är inte det! Efter att ha jobbat fem dagar i sträck, nytt ställe, nytt land, nytt språk, vi kan väl nöja oss med att säga att jag är lite mer än bara trött. Jag är helt slut. I går hade jag ett lätt mentalt breakdown. Jag höll på att bli helt galen på att inte kunna förstå isländskan, att hela tiden få instruktioner som ”now, wrong! Do this, better now” eller ”take this...like that... *yviga handrörelser* you know?”. Språkförbistringen är verkligen det som driver mig, sakta men säkert, till vansinne! Men i dag, efter många timmars sömn och vetskapen om att de senaste fem dagarnas jobbpass är det längsta jag måste jobba på hela sommaren, så skiner solen igen. Dock metaforiskt, det riktiga brinnande klotet på himlen är dolt bakom tunga regnmoln. Det hindrar mig dock inte från att njuta av min ledighet, klockan må vara två men jag har ännu inte stigit upp ur sängen. Min enda plan är att ta mig iväg till nästan-ica och införskaffa en tekula och vettig kopp samt möjligtvis, om jag orkar, ta mig till de fik jag hittade i ”centrala” Hella tidigare i veckan. Det bör dock noteras att uttrycka att Hella har ett centrum är lite som att säga att Norrtälje är en strålande storstad, det kan vara någons personliga åsikt men knappast en allmän uppfattning. Men som vanligt är mitt största problem att ta mig upp ur sängen och ner i kläderna. Det är så löjligt frestande att ligga kvar hela dagen och kolla på Gossip Girl men eftersom den här sängen är mer i Dahlös smak än i min så kan jag kanske komma upp innan det är dags för middag. Jag saknar min banansäng! Mjuk och fluffig och välkomnande! Men ack, verkar som min älskade banansäng får vänta i tio veckor till. Tills dess får jag njuta av intrigerna i Gossip Girl, vem visste att en One Tree Hill/Gillmore Girl-crossover kunde hålla ett sånt fantastiskt högt underhållningsvärde (och jag vet att jag är felkopplad men Chuck Bass! NOMNOMNOM!!!). Vilket påminner mig, om någon av er kommer hit så KRÄVER jag att hen tar med sig ett USB-minne med GG, säsong 4. Jag hann inte ladda ner den innan jag åkte och efter som det inte riktigt har fritt internet här så blir det lite svårt att ladda ner. Så fort jag kan ska jag skaffa ett sånt där litet 3G-nät men eftersom det tydligen tar tid så...ja,...tar det tydligen tid. Tills dess får ni hålla till godo med de internet som jag kan få tag på.


Kanske ska ta mig upp nu och se om jag kan hitta en häst att rida på till helgen. Jag är ju ändå på Island!


XOXO Iceland Girl

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att du ska få ett vettigt internet snart! Jag misstänker att du redan fixat s4 när jag kommer:)

    SvaraRadera