måndag 13 juni 2011

mission complete

Mission complete! Jag har nu tagit en promenad, tvättat, köpt frukost och ätit lunch. Jag har även äntligen hittat en detaljerad turistkarta över min del av Island. Imorgon ska jag nog tag och leta upp den där 4WeelDrive-firman och boka in ett äventyr! Det eller att faktiskt hitta de där hästarna jag så gärna vill åt! Men tills dess får jag trösta mig med en stor kopp lapsangte, jag har nämligen köpt en finfin tesil och den snyggaste, mest tacky tekopp du kan tänka dig! Den är stor, passar bra i handen, prydd med isländska flaggan och finfin guldtext. Jag är så nöjd! Mer te till folket! Och FYI, om någon planerar att komma förbi, ta med mer lapsang!

te + kopp + sil = lycklig Evy

För övrigt kan jag ju säga att det finns en lustig bieffekt med att lämna landet på tre dagar – sms. Eftersom jag inte han sända ut en pressrelease om mina sommarplaner så händer det att snälla vänner skickar glada förfrågningar om en fika eller dylikt. Att då behöva svara med ett ”ledsen, jag är på Island, kan vi ses i september?” är en lustig sak. Jag hoppas ingen tar illa upp. Det är bara det att det är lite svårt att fika när det ligger ett hav i vägen. Om alla som vill fika nu fortfarande vill fika i september så är jag helt på! Jag saknar er alla redan så mycket! Ni får lova att inte ha så kul utan mig i sommar. Jag ska göra mitt bästa för att hålla er alla uppdaterade på mitt liv...och när jag skriver denna mening slås jag av hur lätt det är att plötsligt tro att mitt liv är dödligt intressant. Jag skyller allt på Island, GossipGirl och ett ego som fått för mycket gödning av snälla sms. Men som sagt, det är ju kutym att blogga så jag fortsätter och hoppas att iaf någon faktiskt bryr sig. Känner mig sliten mellan min inre GossipGirl och min inre Jantelags-Svensson. Antar att vi kommer se vem som vinner under sommaren!

XOXO Iceland Girl, still hot for Chuck Bass!

Published with Blogger-droid v1.7.2

4 kommentarer:

  1. Haha!
    Förstår dig! ÄNTLIGEN får du känna på hur det är att lämna alla för en sommar, missa "det roliga" där hemma men uppleva ett äventyr själv som du aldrig kunnat föreställa dig tidigare. :) Det är grymt lärorikt och man får mersmak av det. ;) Snart blir väl du också en världsresande liten brutta som flänger iväg titt som tätt och får en bredare världsbild. Tjoho! Go Evy!

    GossipGirl har jag aldrig fastnat för. Tycker mest hela storylinen har sina brister och det är fööör mkt intriger. Tacka vet jag verklighetsbaserade serier som True Blood. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar mest socialrealism typ Sanctuay. Hej Evy.. Jag är också på resa och följer Förintelsen i Estland o Lettland i spåren. Ganska heavy så nu har jag o några glättiga glättiga reskamrater lugnat nerverna med såar av billig Tullamore dew. Ska sova snart. I mitt riktigt fattiga hotellrum i Saldus. i morgon Rumbula Killing site. Ingen semester det här, men lärorikt och ...... till eftertanke. Ordet faller mig ur minne - någon som är nyktrare får ta över . Stämmande heter det. Stämmande till eftertanke. sov gott min älskling. Hoppas du hittar en häst. Glöm inte att låna en hjälm. Puss. / Mamma

    SvaraRadera
  3. Du skulle bara våga att sluta skriva! Att läsa din blogg är en liten tröst när jag inte får ha B&J/Glee-kvällar med dig, bloggen är bättre än inget! Är sjukt sugen att komma och hälsa på, men min ekonomi förbjuder mig(och även mitt nya jobb, på arlanda, kanske står jag där i en bar när du kommer tillbaka!).. Saknar dig!

    /Stina, bara 14 dagar kvar som 1q!

    SvaraRadera
  4. Halloj! Hur går det med äventyren? Hittat några islandshästar? Nyfiken på att se bilder på Hella och din nya arbetsplats! Hoppas att internet slutar att larva sig så att du kan blogga vidare och lägga upp bilder! Vi får väl skicka ett paket med lapsang till dig om ditt lager börjar sina, misstänker att tullen kan vara lite skeptisk men det borde ju räcka med att lukta på det för att förstå att det inte är något lurt..eller vänta de kanske blir ännu mer skeptiska efter det! Hoppas att du har det bra! Stora kramar!
    /Malin

    SvaraRadera